Addi

Alla inlägg under december 2009

Av Adriana - 12 december 2009 22:46

Nej, det är inte jag som ska sälja, det har vi ju redan gjort en gång - tyvärr. Inget att välja på då vi inte hade någon mer liten unge att ärva denna fantastiska ponny.

När jag kollade statistik på bloggen och kikade på länkar in så märkte jag att man googlat på "Falcon II" och hamnat i min blogg den vägen. Anade ugglor i mossen och kollade hemsidan till den familj som äger Falcon nu och javisst: han är till salu.


Jag tycker inte att jag är en sån lättrörd person (förutom när jag tittar på Luciatåg) men jag blir jättesentimental när jag ser att han ska till en ny familj igen. Jag skulle så otroligt gärna vilja ha denna ponny tillbaka för det är nog den mest personliga och fantastiska vi nånsin ägt.


  

Fredrik och Falcon - som ler och långhalm när det begav sig.


  

Här vinner de maskeradhoppningens utklädningspris som liemannen och dödens häst....


  

En av de sista bilderna innan Falcon såldes.


Åååååhhh...kom tillbaka - men gärna som D-ponny eller större!!

Av Adriana - 12 december 2009 21:58

  

Skolans Luciatåg i kyrkan


Så var det äntligen dags för klimax i övandet och sjungandet inför Lucia. Igår på morgonen hade skolan sitt traditionella Luciatåg i kyrkan. Det blev ovanligt fint, faktiskt. Den febriga nervositeten på logen där ljus ska provtändas och tomteluvor placeras rätt på smånissars huvuden får äntligen utlopp och efteråt är alla nöjda och glada vare sig de hackade en smula på versen som skulle läsas upp eller inte.


På kvällen var vi och tittade på Fredriks Luciatåg. Alla tre musikklasser ingår i tåget och det är enormt ambitiöst i utförandet. Som förälder är man hur som helst stolt över sitt barn. Ända från första gången på lekis då den lille stjärngossen eller tärnan blygt stod och petade sig i näsan med det elektriska tärnljuset fram till stunder som igår då det handlar som riktigt proffsigt arrade körstämmor. Trist nog glömde jag kamera så det blir inga bilder därifrån i år...



Av Adriana - 10 december 2009 20:02

Vilken kväll...


Började med att jag skulle koppla på transporten.

Vi har blivit tvungna att byta handske på transporten för att säkerhetsspärren på den gamla gått sönder.
OBS, endast tre år gammal transport, en mycket sparsamt använd (DYR) Fautras. När Roland ringde återförsäljaren så tyckte de mest att "oj, det var trist" och erbjöd sig inte på något sätt att ersätta eller sälja en ny handske med rabatterat pris. Kasst, tycker jag. Så tänk på det om ni funderat på Fautrastransport. Snål återförsäljare säger jag bara.


Nåväl, vi köpte en ny själva och då blev det förstås en annan sort.

DUM ny sort, visade det sig. Inte så att den är sönder, men man måste backa till bilen exakt på millimetern för att man ska få på transporten. Hålet passar precis, precis till dragkulan och HUR LÄTT är det att back till en bil med lerig och blöt bakruta i kolmörkret? Svar: inte ett skit lätt.


Efter en kvart stod jag någon centimeter fel åt ena hållet och tänkte då dra till transporten rätt. Den är ju jättetung, jag vet. Så det enda jag drog till var min rygg. Den gör ont idag.


Nåväl, med assistans av Sanna fick vi på den förb-annade transporten och åker för att hämta Shag. Shag vill inte bli hämtad. Han springer runt i sin hage i 25 minuter. Sin blöta, plaskiga hage i kolmörkret. Vi får till slut tag på honom ungefär samtidigt som jag får en elstöt på en osynlig del av stängslet. Jättelyckat. Kommer till Denan precis på minuten då träningen ska börja...


Här vänder då äntligen turen. Terminens sista Hakingträning går jättebra och både häst och unge sköter sig perfekt!


Skönt att början på kvällen uppvägdes!

Av Adriana - 6 december 2009 21:30

Jag har lagt till betyg på mina lästa böcker (dit ni kommer om ni klickar på "Visa presentation" i spalten till höger). Högsta betyg är fem +.

Av Adriana - 6 december 2009 17:52

JAG förstås!


Jag har en liten brandneuros vilket innebär att jag absolut inte vill ha adventsstjärnor eller ljusstakar på 24 timmar om dygnet. De ska tändas framåt eftermiddagen när det blivit mörkt och därefter släckas vid sovdags. Nojjar om överhettning annars. Och ja, de är av plåt. Men elsladden skulle ju kunna bli jättevarm och kanske smälta och så kanske det börjar brinna och...   

Jag vet att det är långsökt, men går liksom inte över ens om jag tar till logik. De ska vara släckta när vi inte är här och när vi sover. Så är det med det.


Önskar bara att fler än jag kunde komma på att tända ljuseländena när det blivit skymning ute för det är ett fasligt sjå att springa runt och ploppa i och ur kontakterna hela tiden.


Avslutar med en smaskig länk: http://www.youtube.com/watch?v=SbclAcds3Jw

OMG!! Det där hade jag inte bjudit på om jag var bonden! (Håll ut till badscenen)...


Av Adriana - 4 december 2009 14:48

Det finns inte mycket som är mer tillfredsställande än när jag fått till ett bra svar i någon diskussion på ett forum (eller för all del - men det händer mer sällan: i en muntlig diskussion).


Att hitta luckan i någons argumenation, att få till en punchline som är svår att bräcka, gör mig SÅ NÖJD.


Det måste vara så en boxare känner när den hittar en öppning i motståndarens försvar och får in en knockout.


Sedan kan jag läsa min klockrena svar flera gånger och fnissa diaboliskt för mig själv. Det håller mig på gott humör ett bra tag!

  

Av Adriana - 2 december 2009 20:42

Så lyckades jag baxa hela mitt okoordinerade och omusklade jag till Friskis. På rätt utsatt tid till och med! 

Denna gång handlade det om ett skivstångpass - perfekt för mina ynkliga dinosauriearmar.

Det var faktiskt helt OK. Det var bara på slutet när vi skulle ha skivstången bakom nacken och hålla på att plåga lårmuskler och knän med utfall som jag nästan fick lite panik. När det var dags att lyfta över skivstången över huvudet och ner på marken igen så bara GICK DET INTE. Slut i rutan för mina armmuskler. Adjöss!


Fick vänta en liten stund och göra ett ryck, fick som tur var inte med mig hela huvudet på vägen utan det sitter fortfarande kvar.


Annars är jag väldigt nöjd med Frisks&Svettis i Rimbo. De har fått nya och fräsha lokaler och gruppgympasalen har ett halvmjukt golv som gör att knäskålarna slipper mosas när man ska stretcha på slutet.
Slutet förresten, det är ju verkligen värt att vänta på. Finns inget härligare än när de släcker ljuset efter stretchingen och så får man ligga där och vila en stund och känna hur skönt det är att INTE röra på sig. Ahhhhh.....

Av Adriana - 1 december 2009 19:25

Nu luktar Fredriks nytvättade skor bara lite svagt av kattpiss + Calvin Kleins CK One som jag hällde i för säkerhet skull. Vet inte om resultaten blev så fantastiskt, men bättre än rent kattpiss iallafall (tror jag - ?)

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards