Addi

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Adriana - 25 juli 2011 21:03

Fortsättning på vår Stockholmssemester.


Idag åkte vi till Kungsholmen. Började med stadshuset, byggt av 8 miljoner tegelstenar! - en sån där klassiker som man säger till turister att besöka men som man själv aldrig sett mer än på håll.

Vi orkade aldrig gå in i Blå Hallen - lite för trångt med folk där, men klev istället upp i tornet.

Så, stadshustornet: ++++

Mest för tegeltunnlarnas skull - det var rätt häftigt att ta sig uppåt i vindlingarna som repterades om och om igen (nästan som att vara med i "Måndag hela veckan" på något sätt).

  
Äntligen uppe! Det kändes i benen att gå upp hela vägen. Bra utsikt!     


Sedan fikade vi på ett litet Café på Hantverkargatan. ++++

Jag tror att alla cafebesök kommer att få minst 4 plus. Jag gillar att fika.

Kändes lite konstigt att gå utmed Hantverkargatan igen, så ofta som jag en gång varit där och så sällan jag tagit mig dit efter djuraffären sålts...


Middag på Café Corniche, Libanesisk restaurang vid Norr Mälarstrand ++++

Vi tog en avsmakningsmeny med en massa små mezerätter. Många rätter små fyller även Rolands mage! Vi var bägge proppmätta när vi gick därifrån. Maten var god och betjäningen bra.

 


Promenad utmed Norr Mälarstrand ++++

Också riktigt trevligt trots att det inte var så bra väder. Mysigt att gå utmed vattnet och se alla gamla fiskebåtar - en del riktigt uppiffade, andra på väg att restaureras (hoppas jag :S).

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards