Addi

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Adriana - 9 december 2011 17:55

..eller något liknande. Detta efter en helt galen språngmarsch från Roslagsskolan ner till busstationen. Min puls var inte nere i ens nära normal förrän vi kom till Finsta 20 minuter senare. Jösses!!


Dagen började med världens skitväder. Jag vet att västkusten hade det värre, men min egen misär står mig närmare.

Regn/snöslask eller vad det nu var VRÄKTE ner i vindbyar. Vi skulle till Roslagsskolan och se på en dansshow hela klassen så vi skulle därmed ut och vänta på bussen och sedan promenera ca 1 km i skitväder. Jag tog på mig curlingkängorna och hade paraply - som otroligt nog höll - tills jag trampade på den inne i salongen...:(

Men de flesta ungarna blev genomblöta och kalla med detsamma. Nästan hela klassen hade vanliga gympadojjor som det rann ur.


Showen var bra. Skulle hålla på ca 1 timme och då skulle vi ha 30 minuter på oss att lugnt promenera tillbaka till bussen. Det brukar ta ca 12-13 minuter i rask promenadtakt.


Kollade tiden lite då och då, men på slutet slappnade jag tydligen av för mycket, för sista gången jag checkade klockan så var det 9 minuter tills bussen skulle gå och showhelv-et var inte slut!!! Den hade dragit rejält över beräknad tid. 

Bussarna går ju bara en gång i timmen och skulle vi missat bussen så missar vi lunchen + att det inte är ett nöje att stå med en hungrig, blöt och kall klass och vänta på en buss i 60 minuter. Alltså UT med alla - pågående show eller inte - och språngmarsch till bussen!! Presto!! NU!! Gudskelov är det nedförsbacke från skolan mot busstation så farten var god när vi sprang. Slog rekord genom att vara framme vid bussen på 6 minuter - precis när den inte så glada busschauffören tänkte åka.

Bara att inse att jag borde träna för mjölksyran var total, blodsmaken i mun likaså plus brännande lungor därtill. Det är INTE nyttigt att pressa min stackars kropp på detta vis. Fantastiskt nog höll alla ungar också takten, för det finns nog en och annan bland dem som jag trodde skulle falla ur troppen, men fixade det!



Hästmässigt så har vi broddat hästarna idag. Det är snorhalt under snöslasket!
Fredriks Ice släppte vi lös i ridhuset så att hon fick springa av sig. Ensam i hagen har hon inte så kul och det har varit hårt och halt senaste dagarna. Hennes fullblodsdel ville springa för annars får den krupp och det vill vi inte ha.


Sanna har tränat Sacha att gå i koppel på sistone. Den söte jätteponnyn lyssnar och försöker. Så gullig!!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards