Addi

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Adriana - 26 november 2010 16:46

Undrar om det blir en eldig PRE-häst man får rida? 


Nu är flygbiljetterna bokade.

Roland, Fredrik och jag åker till Spanien över jul och nyår. Det blir budgetboende som vanligt, tillsammans med mina föräldrar i en hyrd lägenhet i Fuengirola, Andalusien.

Sanna blir dessvärre hemma som häst-, hus- och kattvakt. Skyll på hennes dumma skola som envisas med att ha föreläsningar på mellandagarna!


Den här gången tänker jag och Fredrik ta med ridhjälmarna och hyra häst när vi är där. Så för första gången nånsin har jag haft riktig användning av min spanska: när jag skickat förfrågningar till olika hyrstall kring Malaga.

Det kanske låter jättekonstigt och visst har det varit praktiskt att kunna en del spanska de gånger jag varit i Spanien. Alla TV-program är t ex dubbade så om man inte kan spanska så har man skittrist på kvällarna om man vill se på TV. Men annars har jag inte känt någon jätteglädje av att kunna detta extra språk, för man kan alltid klara sig hyfsat på engelska även i Spanien och i jobbsammanhang har ingen nånsin efterfrågat mina spanskakunskaper så de har inte gett någon fördel alls.

Men  nu, som sagt - kände jag äntligen att min spanska varit till god hjälp.


Vi får se hur det blir till slut - men jag känner mig faktiskt sugen på en del av turerna som erbjuds! Den spanska solkusten har en fantastisk natur så det kan bli en fin ridtur - bara det inte regnar.

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards