Addi

Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Bröllopsfunderingar

Av Adriana - 19 juni 2010 17:23

Vet inte om jag ska skylla på att jag är lite trött sedan igår och därmed lätt att ta till lipen, men visst torkade jag ögonen några gånger när jag tittade på bröllopet på TV. Sedan kan jag inte låta bli att fundera på saker som vad Victoria eller Daniel skulle göra om de blev JÄTTEkissnödiga när de stod där inför prästen. Kan man rusa ifrån och be om ett ögonblick?


Hur som helst: det hela rätt vackert och rätt gulligt. Alla såg glada ut.


Bröllopskortegen efteråt var däremot en rysare.
Jag vet inte riktigt vad andra tycker, men inte såg hästarna särskilt jättelugna ut? Ena förlöparen såg ju ut som han gärna hade velat ta rundan i galopp och jag kan bara tänka mig vilken mjölksyra i armen snubben som red på vänstra förlöparen hade av att hålla den högra i schack.

Hästarna som red i större formation såg ut som starten på en distansritt. Maken till taktande hästar som muppar med huvudena finns väl bara att skåda strax efter startsignal på lag-SM? Som vanligt skenar min hjärna (hellre den än hästarna dock) och så ser jag ett scenario där hästarna sätter av i galopp och Victoria trillar av vagnen och fastnar med sitt fem meter långa släp. Hu!
Det var även lite plågsamt att se SÄPO-snubbarna springa bredvid vagnen hela vägen. I lågskor. Aj.


Nu när jag lämnade TV:n så hade sessan och nyblivne prinsen faktiskt kommit helskinnade till Djurgården och klivit på båten som skulle ro iväg dem. Jag är inte båtmänniska så därför kan jag inte fantisera ihop hemska scenerier med båtar som löper amok i vågorna utan där tänker jag bara att de borde sitta tryggt. Läget ser iallafall ut att vara under kontroll.


Nä, nu är det dags att vila mig igen!

 
 
Ellinor

Ellinor

19 juni 2010 21:31

Jag blev lite irriterad på kommentatorn som påstod att hästarna var tvungna att trava för att inte bli skrämda av ljuden. Eh? Vad sägs om att använda hästar som är stabila i psyket istället?

http://habina.blogg.se/tankar

 
Cecilia

Cecilia

19 juni 2010 21:49

Svärmor hade samma fundering som dig kring kisseriet...jag antar att sessan druckit Resorb innan bröllopet.
Jag la också märke till SÄPO-snubbarna, fast främst SÄPO-flatan, jag tror de har övat att springa maraton innan.
La du märke till att vissa av hästarna hade ett mega halsband på sig?

http://www.familjenhogberg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adriana - 4 juli 2018 22:02

Helt utan några särskilda förväntningar så bokade vi en resa till Kroatien.Idén startade med att en bekants syster erbjuder seglingsresor i Kroatien. Bilderna därifrån såg verkligen fina ut, men jag är inte nån segelbåtsmänniska. Det kanske är jättet...

Av Adriana - 28 april 2018 14:48

På en middag häromveckan kom samtalet in på en bok som några hade hunnit läsa: Linus Jonkmans Introvert – den tysta revolutionen.   Nu har även jag hunnit läsa den (lyssna på, egentligen). En hel bok som ger mig och mina gelikar, upprättels...

Av Adriana - 12 januari 2018 20:24

Någon gång måste ju vara den första. Så nu blev det så: Kanarieöarna. Har faktiskt aldrig farit på en typisk svensk charterresa dit där nästan alla svenskar tycks ha tillbringat någon semester i sitt liv och deltagit grisfest eller letat hela vecka...

Av Adriana - 30 december 2017 16:15

   Då var det dags igen - ännu ett år har gått och det är åter dags att vänja sig vid att skriva en annan siffra sist på årtalet.       - Skumt år, 2017. Det har spretat än hit och än dit. De senaste åren oftast haft något tema som "håller ihop" ...

Av Adriana - 19 november 2017 18:53

Det var en gång några ingenjörer som arbetade på en firma som tillverkade mobiltelefoner. De var välutbildade och hade länge arbetat med telefontillverkning. De kunde det mesta, allt från att planera, prova, göra prototyper och sedan testa och förbät...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards