Addi

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Adriana - 9 juni 2010 16:06

Det har varit lite mycket nu på sistone. Mitt energiförråd är begränsat och nu står mätaren på rött.


Backar vi till i fredags så åkte vi ju till Pålsboda. Även om jag sov bra, så sover man ju alltid lite sämre när man är borta. Dagen efter var det tidig uppstigning och tävling hela dagen samt hemfärd samma eftermiddag. I säng sent, upp tidigt till nästa tävling. Så återigen i säng sent (återkommande tema just nu) och sedan arbetsdag.
Sista dagarna i skolan är alltid hektiska. Det är en massa som ska hinnas klart och sedan är det en enorm uppladdning inför avslutningen.

Den hade vi igår kväll. Sov dåligt natten mellan måndag och tisdag så jag var lite seg under dagen.
Efter avslutningen åkte jag och mina kollegor och åt middag på restaurang Havspiren. Jätte-jättekul och trevligt. Äntligen kunde man slappna av och börja landa efter avslutningen. Vi åt gott och skrattade så vi nästan åkte av stolarna... Jag har verkligen förbaskat trevliga arbetskamrater.


I vanliga fall, läs alla år fram tills nu, så har vi fått ta antigen lång sovmorgon eller kompledigt dagen efter avslutningen med tanke på att vi gör den på kvällen istället för morgonen dagen därpå (bra för föräldrarna som kan komma och titta och slipper ta ledigt från jobbet). Men vår charmerande nya chef tyckte vi skulle komma och jobba idag direkt klockan åtta. Vaddå kompensation för kvällsjobb?


Resultatet blev ju därefter: min hjärna är mos och kopplingarna mellan nervtrådarna funkar bara undantagsvis i små stötar. Kort sagt har jag varit rätt punchig hela dagen så jag har inte fått särskilt mycket uträttat mer än en rejäl huvudvärk. Och det berodde inte på något särskilt, för igår körde jag bil hem från restaurangen. Jag är helt enkelt trött så jag nästan svimmar.

Men snart får jag äntligen lov och kan vila upp mig rejält. Lääääääängtar!!!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards