Addi

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Adriana - 13 oktober 2011 22:04

Det finns inga hästar.


Eller jo, men inga som passar.

Har alltid varit Hästnetjunkie men nu närmar det sig en OD. Jag spyr. Jag orkar inte titta på fler hästvideos, tolka annonser, fundera på hur mycket man kan pruta eftersom priserna är snudd på galna.


Inte nog med det:

- Hästen får inte vara för stor

- Den får inte heller vara för liten

- Inte för ung

- Inte för gammal

- Den ska vara hyfsat bra och gärna även utvecklingsbar inom dressyren

- Inte fel om den kan hoppa också

- Helst inte sto. Men det är klart att det kan gå ändå

- Kan man undvika en skimmel så är det bra

- Inte polsk/ungersk/lettisk eller från andra länder med skum hästexport

- Orkar inte åka till skåne


Halvblod? Ja men inte en sån där tung/trög en.

Lusitano/PRE? Gärna men inte 100 000 kr för en knappt inriden. (Dessutom ölburksamlarvarning: det är bara de som samlar som inser värdet - för de flesta är det bara en burk. Översatt: för de flesta är en PRE bara en småtjock häst med mycket man)

Arab? Nja, nä. Alltså då ska den verkligen, verkligen övertyga mig. Känner mig ganska färdig med arabhästar.

Westernhäst? Plånboksvänlig, tilltalar mig på ett sätt, men är de verkligen så markbundna även om man skulle träna dem annorlunda?


Märkligt att vi inte hittar nån häst....

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards