Addi

Alla inlägg den 10 april 2010

Av Adriana - 10 april 2010 21:34

Det är senaste given härhemma.


Höll på att kolla efter hus att hyra i sommar i Provence och konstaterade (som jag befarade) att de var svindyra. Mellan 6000-10000 i veckan vill folk ha för att hyra ut sitt hus. Sedan ska man ju ta sig dit och gärna ha råd att hyra bil och äta förstås.


Låter inte riktigt realistiskt, särskilt inte som vi suttit och listat sådant vi borde reparera och byta ut härhemma inom kort. Det är inte gratis, direkt. Bilarna sjunger på sista versen de också och den dag vi måste byta ut Subarun mot något nyare så blir vi närapå bankrutt. Alltså gäller det att hitta på något lite billigare i semesterväg.

Under Provence-surfningen så råkade jag på några artiklar om semesterbostadsbyte. Vet att jag läst om det i nån tidning för inte så länge sedan, men då nappade jag inte. Nu tog jag mig in på några websidor där folk lagt ut sina hem för byte och - wow!! Vilka möjligheter!

Förutom huset så kan man även byta bilar med varandra (hm, stackars de som ska låna våra... ) och göra upp om att vattna blommor och passa djur.

Helt fine by me.

Jag antar att vårt hus skulle kunna vara intressant. Det är hyfsat nära till Stockholm, till Norrtälje, till Åland/Finland - och så naturen och allemansrätten också då... Huset rymmer ju rätt många och poolen finns ju att använda.

Lite skraj över att katterna skulle komma på att pinka i deras resväskor - men det behöver ju inte hända.   


Ja vi får väl se - men idén är ju inte så dum. Fullt utrustat och helt GRATIS  husrum ger ju en massa stålar över till annat på semestern!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards