Addi

Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Vi gjorde det!!!

Av Adriana - 6 september 2009 15:16

...för min del betyder det att jag dels klarade mig helskinnad genom årets lägerskoleövernattning, dels fixade hela femmilen på Edsbyritten!!

Två bedrifter för min del.

Jag och Cajun igår på Edsbyritten


Det var inte direkt världens upplägg för att jag skulle klara att rida fem mil, ska jag säga. Även om jag inte hade samma helvetesnatt på lägret som förra året, så är det ju inte så mycket man sover. Fick dock guldrummet: övervåningen på tjejstugan där jag och min egen klass tjejer sov. Då blev det tyst ganska fort och nu när de går i femman så är det inte så mycket problem med att sova borta eller gå och kissa på natten etc som det är med de yngre barnen. Det är snarare en del fnitter som ska avklaras innan de slocknar och det föredrar jag framför gråtande och hemlängtande små barn.


Nåväl. Samma dag som jag kom hem så var det bara att duscha, packa klart, hämta häst och åka uppåt landet mot Edsbyn.

Sanna var snäll och körde hela vägen. Vägen upp var helt okej och efter att ha lämnat Cajun i övernattningsstallet åkte vi till tävlingsplatsen för att slå upp tältet inför morgondagen. Det såg bra regnigt ut så det kändes som en bra idé att ha tak över huvudet på tävlingsdagen.

Jag brukar vara stolt över att jag alltid lyckas knåpa ihop sånadär tält och flina lite åt de som står där och fumlar med tältpinnarna. Nu fick jag käka upp denna självbelåtenhet för vi höll då på att bryta ihop innan vi fick ihop det förb-de tältet! Får väl skylla på att vi inte fått middag än och var bra trötta... Men till slut stod det där och vi kunde lämna kvar lite grejer inför morgondagen.


Av olika anledningar kom jag att rida fem mil istället för fyra som planerat (skitsamman, allt över 15 km är jättelångt för mig nuförtiden) men det gick ändå förvånansvärt bra. Cajun tuggade på uppför och nerför backarna och inte förrän sista milen började det kännas som om jag verkligen längtade efter mål. Hästen gick igenom slutbesiktningen med idel nollor och skötte sig otroligt väl hela tiden.

Åkte hem på eftermiddagen (Sanna, denna guldklimp som groomat mig hela dagen körde igen) och var hemma till ca sjutiden.

Är mycket nöjd!

 
 
Åhza

Åhza

6 september 2009 17:00

Vad stilig han ser ut! :-)

http://ahzaleoni.wordpress.com

 
Ingen bild

Addi

6 september 2009 17:13

Ja han är riktigt tjusig! Går under arbetsnamnet "Snyggve" just nu... :)

 
Ingen bild

Mia

7 september 2009 10:17

Snyggt jobbat Addi! Jag är imponerad.

När William är gammal nog att köra mamma till tävling, kommer jag VERKLIGEN att behöva det. Då är jag minst 58 år...
Man ska inte vänta alltför länge med att få barn, det förstår jag nu. Tänk vilken nytta.

 
Ingen bild

Jenny

7 september 2009 11:13

Härligt kämpat Addi! Roligt att du är igång igen =)

 
Ingen bild

Addi

7 september 2009 16:42

- Tackar!!!

 
Ingen bild

dixi

7 september 2009 23:03

Kul att ha dig på banan igen Addi! Grattis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adriana - 4 juli 2018 22:02

Helt utan några särskilda förväntningar så bokade vi en resa till Kroatien.Idén startade med att en bekants syster erbjuder seglingsresor i Kroatien. Bilderna därifrån såg verkligen fina ut, men jag är inte nån segelbåtsmänniska. Det kanske är jättet...

Av Adriana - 28 april 2018 14:48

På en middag häromveckan kom samtalet in på en bok som några hade hunnit läsa: Linus Jonkmans Introvert – den tysta revolutionen.   Nu har även jag hunnit läsa den (lyssna på, egentligen). En hel bok som ger mig och mina gelikar, upprättels...

Av Adriana - 12 januari 2018 20:24

Någon gång måste ju vara den första. Så nu blev det så: Kanarieöarna. Har faktiskt aldrig farit på en typisk svensk charterresa dit där nästan alla svenskar tycks ha tillbringat någon semester i sitt liv och deltagit grisfest eller letat hela vecka...

Av Adriana - 30 december 2017 16:15

   Då var det dags igen - ännu ett år har gått och det är åter dags att vänja sig vid att skriva en annan siffra sist på årtalet.       - Skumt år, 2017. Det har spretat än hit och än dit. De senaste åren oftast haft något tema som "håller ihop" ...

Av Adriana - 19 november 2017 18:53

Det var en gång några ingenjörer som arbetade på en firma som tillverkade mobiltelefoner. De var välutbildade och hade länge arbetat med telefontillverkning. De kunde det mesta, allt från att planera, prova, göra prototyper och sedan testa och förbät...

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards