Addi

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Adriana - 4 december 2013 19:41

En av de serier jag följde för många år sedan var Ally McBeal. Vet inte hur många av er som minns den, men den handlade om Ally som var en advokat i åldern 30-nånting och var allt jag aldrig blev: välbetald karriärsmänniska - och så var hon ju också tjusigt klädd i högklackat och dräkt.

Hur som helst, trots dräkten och karriären så hade hon förstås sina jobbiga stunder i livet och då tillämpade serieskaparna ett - på den tiden - relativt nytt grepp: hennes tankar och känslor spelades bokstavligen upp som en scen, som till exempel här.

Till dessa scener hörde ofta en "theme song" som även spelades upp i bakgrunden när Ally kände liknande känslor vid ett annat tillfälle.


Själv har jag väl faktiskt också haft diverse theme songs.

En som jag inte haft så mycket användning för på sistone men som jag trallade ihärdigt på de sista åren på det gamla jobbet är:


En annan frekvent theme song under samma tidsperiod var:

(Slutet tillägnas den som var orsaken till att jag behövde dessa små sånger att nynna på...)


Nu känns det inte längre så, så nu skulle jag nog snarare nynna på:


Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards