Addi

Alla inlägg under juli 2010

Av Adriana - 6 juli 2010 15:25

Vaknade till igen när jag precis var på väg att somna i går natt.

Utanför huset hördes en jämrande och skriande som lät riktigt ruskigt.

Öppnade ytterdörren för att höra bättre och då kom mina katter inspringandes. Bra gjort av dem, för det var det här ljuden jag hört:

Har bott här i tio år och aldrig hört räven skälla så högt och så nära.


För övrigt:

  

Av Adriana - 5 juli 2010 15:29

 - sen har jag tuggat klart festivalen! :)


Pluslistan:

1. Att få vara med mina barn och att de faktiskt valde att vara med mig :)

2. Musiken – och att den var så varierad så att man kunde lyssna på allt möjligt, jag är ju inte fast i en genre.

3. Att det var rätt  rena och schyssta Bajamajor – backade faktiskt bara ur en enda

4. Lugna campingen – oändligt tacksam för denna!

5. Vädret – fast det var snudd på ökenvärme dagtid

6. Förvånansvärt artigt folk. För det mesta var de flesta försiktiga när de skulle ta sig igenom folkhaven

7. Mycket mindre fylla än jag nånsin trott. Rakt av städat för att vara en tillställning av den här sorten.

Bonusplus: Det lilla barnet (kanske 3-4 år) vars mamma försökte få till att göra   . Ungen satt och tittade förundrat på sina fingrar och tar upp än det ena och än det andra fingret för att försöka få till tecknet. Till slut lyser hon upp och visar:   . - Hahahahah..!!!!

Minuslistan:

-1. Att få så förbannat ont i ryggen av att stå upp hela dagen

-2. Att vara kort när de flesta tycks vara så jädrans långa

-3. Torkel och hans vänner som led av nattlig mundiarré

-4. Att det var svinkallt på nätterna (utom sista)

-5. Att inte Sirqus Alfon höll på längre

-6. Att det inte gick att stå upp i tältet (Ni ser, nu börjar minusposterna bli krystade så det är bäst att sluta.. :)


Avslutar bara med direktcitat från en annan blogg som jag tyvärr tryckt bort och inte hittar igen:

Vi blev glada över vårt val att bo på den lugna campingen, där det är tillåtet att supa hur hårt man vill, så länge man inte skräpar ner, kastar bajs på de andra besökarna eller väsnas efter kl 02.00 på nätterna. Skillnaden mellan de två campingarna var brutal. Vår var ren, gräset grönt och bajamajorna luktade hallon och var riktigt hemtrevliga.

Den andra campingen var ett renodlat slagfält och det pågick ett konstant världsrekordförsök i vem som kunde vara mest störd i huvudet. När 25000 människor deltar i en 6 dagars tävling i “vem som kan vara vidrigast på det mest originella sättet” så blir resultatet helt klart intressant, men inte speciellt fräscht.

 

Ska väl även tillägga mitt enda "Jag mötte Lassie" på festivalen:

Vi delade camping med Johan Palm. Hade jag varit 13 så hade jag varit jätteimpad!!!

Av Adriana - 4 juli 2010 16:49

   Efter ett tag upptäckte Fredrik stavningsmissen på festivalarmbandet. Sex degar..??   


  

På onsdagen kom det några skurar. Inte värre än att man höll sig hyfsat torr om man fick plats under ett träd. Resten av veckan var det kanonväder!!


  

Bästa framträdandet på onsdagen enligt mig: Sirqus Alfon. Går inte att värja sig!!


  

Fredrik blev gladast över Mika den dagen.


  

Campingliv med enkla medel. Första dagens middag blev kalla Hot Dogs doppade i Lohmanders heta bearnaise (uppväger de kalla korvarna, haha!!) samt fiberknäcke. Det går det med!  :)


    

Billy Talent på Fredagen...


    

Smart lösning på samma problem som jag har vid folksamlingar!


    

Skylt som jag skulle vilja sätta upp i mina barns rum. ;)
Ska väl säga att det visades ganska lite kärlek framåt kvällarna. De som jobbade med renhållning hade att göra.


  

Härligt med varma dagar, men i tält blir det så varmt som man kan dö!! Fredrik härdade ut där ingen annan förmådde existera.


  

Lika bra att vila fötter och rygg. Det värsta var att man fick ont i baken av att sitta för mycket också...


  

I väntan på Mando Diao, sista dagen. Utomlandsväder med över 23 grader varmt trots att solen var på väg ner.

Av Adriana - 4 juli 2010 10:06

Vilken dag och vilken natt!

Jag får väl ta och sammanfatta senare när jag laddat upp bilderna, tar gårdagen här först:

Sjukt, sjukt, sjukt varmt på morgonen. Sov rätt bra. Vaknade till när några av tältgrannarna bad (läs: vrålade) åt andra tältgrannar att hålla käften. Men somnade om nästan direkt.

Som tur var var det lite disigt och så blåste det litegrann annars hade det varit helt olidligt. Hur som helst. Vi gjorde upp med Roland om att bli hämtade inatt istället för att bli kvar till söndag morgon, så vi packade det vi orkade packa redan på morgonen.

Gick en sväng till Kupolen som ändå har AC i en del affärer och åt Flurry på Donken. Insåg att ingen bankomat funkade och att kassapersonalen inte var särskilt serviceminded på matvarubutikerna för inte ville dom låt oss ta ut pengar vid kassan. "Ingen växel". Men inte fasen hade jag tänkt ta ut en tjuga?

Insåg att det blev lite skralt med matpengar idag men till något skulle det ju räcka.

Gick till festivalområdet tidigt och satt i gräset och lyssnade på Hästpojken.

Har bara hört det som gått på radio men resten var också helt OK.

De lyckliga kompisarna spelade på största scenen (!) och de är bara skitkul. Jag blir bara glad av dom. Noterade även att deras texter anpassats till deras ålder. När punktexter börjar handla om egenupplevd renoveringshysteri, så... :)

Därefter Johnossi, skitbra. Fredrik mådde lite dåligt så han fick gå undan och sätta sig. Solen börjar gå ner men det är tropiskt varmt, helt otroligt!

Mando Diao: bland de bästa spelningarna den här veckan.

Slutligen - för vi fick offra Jay-Z för att åka hem samma natt (jag vet, men vad sjutton, klart jag varit kvar och sett honom då han är legendarisk, men det är inte min musik ändå) var det dags för John Fogerty. Även han legendarisk. Har hört Creedence sedan jag var pytteliten så jag har vuxit upp med alla låtar som han spelade ikväll. Kunde i princip alla texter så det var bara att vråla med.


En jäkla bra avslutning på festivalen för min del. Och det var fortfarande linneväder fast det var mitt i natten... Helt sjukt härligt och nästan lite overkligt.

Packade ner tältet bar allt till Kupolen där Roland väntade. Skönt att åka hem innan det blir stekhett i solen. Bilder kommer!

Av Adriana - 3 juli 2010 10:34

Igår var det vansinnigt varmt och vindstilla. Drog ut ena luftmadrassen och gick till skuggan under träden för att stå ut fram tills vi skulle till festivalområdet igen. Nu är det många fler som kommit och det märks! Renhållningen får stå i!Vi kollade på Billy Talent som Fredrik inte ville missa och jag tror nog de hamnar på dagens etta faktiskt. Därefter Lily Allen som var bra. Kim Wilde såg ut som en dagistant uppiffad för a girls night out men de gamla låtarna var ju desamma. Klart man inte kunde missa henne.Därefter Familjen - dom gillar jag!Hann sedan precis höra Europes Final Countdown slutligen Miike Snow som vi inte orkade vara kvar på så länge,jag önskar jag varit piggare så att jag orkat mer... :(Väl i campingen hade vi fått nya grannar som satt sitt tält typ i knäet på oss. Thank god för mina öronproppar!!)

Av Adriana - 2 juli 2010 13:18

Om första festivaldagen innebar close encounters med folks armhålor ( blir lätt så i folkmassor för folk i min längd) så va gårdagen dito fast med folks knäveck... Var helt slut i ländryggen av att gå och stå så vi satt mest ned vid varje konsert. Såg inte så mycket men hörde tillräckligt.Var inga superband igår. Sanna såg sina Kooks igen men de var lite trista tycker jag. Vallade istället Fredrik till Alice in chains som han ville se. Mest positiva överraskning: devendra Banhard som var riktigt trevlig musik. Robyn var inte dum alls. Hon har verkligen ett gäng monsterhittar nu. Lyckades missa både Petter och Hofmaestro eftersom vi inte kunde bestämma oss. Dumt. Orkade bara lyssna en halvtomma på Kent som var sist. Då gjorde tamesjutton hela kroppen skrikont så det var inget att välja på.Svinkallt inatt men sov rätt bra ändå. Soligt och asvarmt idag. Bra artister så jag ser fram emot kvällen! :)

Av Adriana - 1 juli 2010 12:33

Första natten avklarad! :)bara att inse att det blir till att vända dygnet. Även om campingen är sk lugn (Sanna intygar att den verkligen är det) så håller ju folk långtifrån käften för det. De flesta försöker vara tysta men våra fjortisgrabbsgrannar - varav en heter Torkel, medlidande - brölade friskt.Somnade vid 4-5 kanske. Det tog vi igen nu hela morgonen. Funkar idag då det är lite molnigt.Betr igår: största behållningen Sirqus Alfon alla gånger! Kuriosa: en tjock o småskallig Jello Biafra. Fredrik gladast för Mika. Lite scary: Tomas di Leva.Nu dags att göra sig oordning för ny dag o natt!

Presentation


Addis Blogg

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards